Čísla a data v byznysu jsou klíčovým ukazatelem a neměli bychom se jim vyhýbat. Existují velmi užitečné nástroje, které nám pomáhají v lepší orientaci a fundovaných rozhodnutích a jedním z těchto nástrojů může být Google Analytics.
„To je na mě moc složité.“
„Tohle nikdy nepochopím.“
„S čísly jsem už na škole nebyla kamarádka.“
Nejprve bych chtěla zdůraznit, že práce s Google Analytics (GA) se dá naučit a dokonce to může být nakonec i zábava. Budiž ti velkou motivací, že jsem prakticky celý gympl měla z matiky čtverec a už jsem nikdy nějaké vzorečky a procenta nechtěla vidět … dnes miluji práci s GA a rovnou jsem k tomu přidala i Google Ads.
Když se ta procenta totiž týkají krásného konverzního poměru – tzn. že lidé přicházejí na web, objednávají minikurzy/konzultace a ta návštěvnost a prodeje jdou z nuly na sto, tak člověk získává úplně nový pohled … I když dřív to ta matikářka prostě neuměla tak zajímavě podat. 🤷♀️
Já se o to pokusím … Pokusím se ti Google Analytics představit tak, aby tě lákalo se o něj začít víc zajímat, aby ti to dávalo smysl a celé ti to přišlo nejen pochopitelné, ale i uchopitelné.
Podíváme se na konkrétní příklady z praxe a začnu tím nejobvyklejším.
Toto je velmi častá úvaha a určitě je i správná. Bez marketingu a tzv. „Být vidět“ se moc nepohneš, protože o tobě jednoduše nikdo neví. Zároveň se nabízí velmi logická otázka – Kde budeš promovat? Kde „budeš vidět“? 👀
Tento přehled s transakcemi a tržbami u sebe uvidíš, když budeš mít vše nastavené a data se budou sbírat. Pokud nic moc nevidíš, tak nezoufej i na to mám řešení a tím je Video průvodce Google Analytics pro On-line podnikatelky, který získáš zdarma ke vstupní konzultaci.
Co tedy z tohoto přehledu dat a čísel můžeš vyvodit, když přemýšlíš, kde promovat a tady máš černé na bílém, jak si jaký kanál vede.
Nabízí se hned několik možností a budu vycházet z toho, co vidíš na obrázku, i když je zobrazeno pouze pár řádků, ty si samozřejmě u sebe zobraz všechny nebo minimálně ty, kde došlo ke transakci. Zvol časové ⏱ období 30 dní, kvartál nebo celý rok a sleduj rozdíly (má vliv roční období, dovolené, svátky, akce – každý máme trošku jiný cyklus).
To jsou čtyři zcela konkrétní možné scénáře a závěry, ale defacto čtyři různá řešení. Vysvětlím:
Vnímáš ty rozdílné možnosti a řešení? To bylo pouze pár návrhů. Určitě bych data více zkoumala a ať už bych se rozhodla pro jakoukoliv cestu, tak bych vše v GA kontrolovala, porovnávala a ujišťovala se o správnosti ✔ mého rozhodnutí.
Prošla jsem si průvodcem Google Analytics. Měla jsem už hodně věcí nastavených od člověka, který mi web dělal. Ale i přesto jsem našla něco, co bylo potřeba udělat. Jsem ráda, že jsem si průvodce koupila a mohla nahlédnout, jak GA funguje. Průvodce je jasný, srozumitelný a doporučuji ho všem, kteří mají web a chtějí aspoň trochu sledovat svá data a díky nim zlepšovat svůj byznys.
Verča Hronková, FB expertka, $uccessmINd – veronikahronkova.cz