Slovníček Google Analytics

Zdroj/Médium v Google Analytics umí pěkně potrápit, proto jsem pro tebe vytvořila praktický Slovníček.

Najdeš zde nejčastější kombinace a také kompletní přehled pojmů a vysvětlení jejich významu.

Jednoduše budeš mít po ruce tahák odkud k tobě na web/eShop lidé přicházejí.

Nejčastější kombinace - eShop

direct / nonePřímá návštěvnost - např. odkaz v oblíbených, odkaz z dokumentu, odkaz přeposlaný ve zprávě + vše ostatní, co GA nedokázal zařadit
google / cpcplacená reklama na Googlu (Google Ads/Adwords)
google / organicorganické vyhledávání Google (vyhledávač Google)
heureka.cz / referralodkaz na Heurece (zbožový vyhledávač Heureka)
seznam / cpcplacená reklama na Seznamu (Sklik)
seznam / organicorganické vyhledávání Seznam (vyhledávač Seznam)
zbozi.cz / referralodkaz na Zboží (zbožový vyhledávač Zboží)

konkrétní kategorie na Heurece, například:

diplomy.heureka.cz / referralkategorie diplomy Heureka
stany.heureka.cz / referralkategorie stany Heureka

Nejčastější kombinace - WEB

facebook / adsplacená reklama na Facebooku (sociální síť Facebook)
facebook.com / referralodkaz na Facebooku (sociální síť Facebook)
l.facebook.com / referralodkaz na Facebooku - přesměrování přes tzv. link shim nástroj kvůli bezpečnosti FB uživatelů (sociální síť Facebook)
m.facebook.com / referralodkaz na Facebooku, z mobilního zařízení (sociální síť Facebook)
instagram.com / referralodkaz na Instagramu - například ze stories, bio (sociální síť Instagram)
linkedin.com / referralodkaz na LinkedIn (sociální síť LinkedIn)
l.messenger.com / referralodkaz na Messenger - přesměrování přes tzv. link shim nástroj kvůli bezpečnosti uživatelů (aplikace Messeneger)
newsletter / emaile-mailingový newsletter

Kompletní přehled

Přehled se průběžně doplňuje.

baidu / organicorganické vyhledávání Baidu (vyhledávač Baidu)
baidu.com / referralodkaz na Baidu, nejedná se o placenou reklamu ani organické fulltextové vyhledávání (odkaz třeba z obrázků a dalších)
bing / organicorganické vyhledávání Bing (vyhledávač Bing)
centrum.cz / organicorganické vyhledávání Centrum (vyhledávač Centrum)
centrum.cz / referralodkaz na Centrum, nejedná se o placenou reklamu ani organické fulltextové vyhledávání (odkaz třeba z obrázků a dalších)
mail.centrum.cz / referralodkaz na Centrum mailu - přeposlaný email nebo kliknutí na odkaz, který přišel na mail u zapomenutých přihlašovacích údajů (obvykle nejde o newsletter, ten má jako médium "email" ne "referral")
direct / nonePřímá návštěvnost - např. odkaz v oblíbených, odkaz z dokumentu, odkaz přeposlaný ve zprávě + vše ostatní, co GA nedokázal zařadit
facebook / adsplacená reklama na Facebooku (sociální síť Facebook)
facebook.com / referralodkaz na Facebooku (sociální síť Facebook)
l.facebook.com / referralodkaz na Facebooku - přesměrování přes tzv. link shim nástroj kvůli bezpečnosti FB uživatelů (sociální síť Facebook)
lm.facebook.com / referralodkaz na Facebooku, z mobilního zařízení + přesměrování přes tzv. link shim nástroj kvůli bezpečnosti FB uživatelů (sociální síť Facebook)
m.facebook.com / referralodkaz na Facebooku, z mobilního zařízení (sociální síť Facebook)
touch.facebook.com / referralodkaz na Facebooku, z verze Facebooku adaptované pro dotyková zařízení s větší obrazovkou (sociální síť Facebook)
l.messenger.com / referralodkaz na Messenger - přesměrování přes tzv. link shim nástroj kvůli bezpečnosti uživatelů (aplikace Messeneger)
firmy.cz / ppdodkaz na Firmy.cz (jedná se o tzv. vydraženou pozici, proto ppd)
google / cpcplacená reklama na Googlu (Google Ads/Adwords)
google / organicorganické vyhledávání Google (vyhledávač Google)
google.cz / referralodkaz na Googlu, nejedná se o placenou reklamu ani organické fulltextové vyhledávání (odkaz třeba z Google Maps a dalších)
mail.google.com / referralodkaz na Gmailu - přeposlaný email nebo kliknutí na odkaz, který přišel na mail u zapomenutých přihlašovacích údajů (obvykle nejde o newsletter, ten má jako médium "email" ne "referral")
heureka.cz / referralodkaz na Heurece (zbožový vyhledávač Heureka)
m.heureka.cz / referralodkaz na Heurece, z mobilního zařízení (zbožový vyhledávač Heureka)
instagram.com / referralodkaz na Instagramu - například ze stories, bio (sociální síť Instagram)
l.instagram.com / referralodkaz na Instagramu - přesměrování přes tzv. link shim nástroj kvůli bezpečnosti Insta uživatelů (sociální síť Instagram)
IGShopping / Socialodkaz na Instagramu - obchod (sociální síť Instagram)
linkedin.com / referralodkaz na LinkedIn (sociální síť LinkedIn)
lnkd.in / referralodkaz na LinkedIn, automatické zkráceniny odkazů na LI (sociální síť LinkedIn)
nejlepsiceny.cz / referralodkaz na Nejlepší ceny (zbožový vyhledávač)
newsletter / emaile-mailingový newsletter
pinterest.com / referralodkaz na Pinterest (sociální síť Pinterest)
cz.pinterest.com / referralodkaz na Pinterest - nastaveno pro ČR, čeština (sociální síť Pinterest)
seznam / cpcplacená reklama na Seznamu (Sklik)
seznam / organicorganické vyhledávání Seznam (vyhledávač Seznam)
seznam.cz / referralodkaz na Seznamu, nejedná se o placenou reklamu ani organické fulltextové vyhledávání (odkaz třeba z Mapy.cz a dalších)
email.seznam.cz / referralodkaz na Seznam mailu - přeposlaný email nebo kliknutí na odkaz, který přišel na mail u zapomenutých přihlašovacích údajů (obvykle nejde o newsletter, ten má jako médium "email" ne "referral")
search.seznam.cz / ppdodkaz z firemního profilu na Seznamu (jedná se o tzv. vydraženou pozici, proto ppd)
seznamzbozi.cz / referralodkaz na Seznamzboží (zbožový vyhledávač)
srovnanicen.cz / referralodkaz na Srovnání cen (zbožový vyhledávač)
yahoo / organicorganické vyhledávání Yahoo (vyhledávač Yahoo)
m.youtube.com / referralodkaz na YouTube, z mobilního zařízení (sociální síť YouTube)
zivefirmy.cz / referralodkaz na Živé firmy (katalog firem Živé firmy)
zbozi.cz / referralodkaz na Zboží (zbožový vyhledávač Zboží)

Asi je ti jasné, že Zdroj / médium je jen začátek a GAčka toho nabízí mnohem víc.

 

Pokud chceš do Google Analytics více proniknout, tak určitě začni u základů.